BUDGET 2018

Enhedslisten i Favrskov har indleveret disse fire forslag til forvaltningen med henblik på en nærmere undersøgelse af pris mv.:

1. En forbedring af forholdene for cyklister gennem Foldby-Norring.
    Vi vil bede om at få belyst forskellige (også prismæssigt) modeller, men i hvert fald en rimelig bred fælles cykel- og gangsti i begge sider af Postvej/Damsbrovej
  2. En opsamling af arbejdet med Favrskovruten, i hvert fald sådan at den – (eller ruterne) – har forbindelse til stort set alle byer i kommunen ad afmærkede (helst) grusstier. Og at der opsættes et rimeligt antal – fx 100 QR-kode-skilte der linker til digitale informationsfoldere.
    Et skridt på vejen kunne være at få skabt en oversigt over de allerede eksisterende afmærkede ruter og at få sikret at der er ruter mellem alle hoved- og centerbyer.
  3. Et ressourceløft til arbejdet med inklusion på kommunens folkeskoler.
  4. En pulje til at etablere permanente Åben skole-tilbud i skolernes nærområder.
    Forslaget skal ses i forlængelse af anbefalingen i under sagen om evaluering af folkeskolereformen på sidste byrådsmøde. Her stod bl.a. “At der sættes fokus på mulighederne i skolernes nærmiljøer og lokalområder med henblik på at styrke et fokus på lokalområdernes natur- og kulturarv og på de muligheder, der ikke kræver transport.” Vi forestiller os en pulje som skolerne efter ansøgning kan bruge til at etablere sådanne tilbud.

Byrådsmedlem for EL i Favrskov

2. juli 2017